Uncategorized

Loreal Pure Clay Detox mask

I’ve been battling oily skin for my whole life so I’ve always been a fan of clay masks. why? Clay masks exfoliate the skin, tightens pores, removes blackheads and reduce oily secretions. Using Dead Sea mud was an essential step of the weekly care routine. 

Recently, beauty companies like Loreal have become well aware of the importance of  clay masks. Which released several versions of clay masks, each of which treats a specific skin problem. I chose the Pure Clay Detox Mask.

According to L’Oreal, this  charcoal mask leaves skin feeling clean, velvety, and rebalanced. addressing the dull, tired skin to reveal a purified, even, and radiant complexion and the potent pure clays and charcoal act like a magnet to clean out pores and draw-out and capture deep impurities (such as dirt, oil, and pollution).

My experience: This mask really cleans and refreshes the skin .It removes the layer of dead cells and it also tightens the skin. . I had a slight burning feeling when I applied it but nothing major (this is due to the salts and minerals found in it). The effect of this mask on the skin is much like the effect of Dead Sea mud.

I do not have problem with blackheads so I can’t notice if this mask can treat blackheads.

This masks best suitable for oily skin and it may not be suitable for dry or sensitive skin types. It has a slightly strong artificial scent (I prefer fragrance-free products because fragrance  is a common sensitizing ingredient for all skin types.)

كوني من ذوات البشرة الدهنية. كنت دائما من المعجبين بالماكسات الطينية.  فهي تقشر البشرة وتضيق المسام وتزيل الرؤوس السوداء وتقلل من الافرازات الدهنية. استخدام طين البحر الميت كان خطوة أساسية من روتين العناية الأسبوعي. مؤخراً بدأت شركات التجميل تعي جيداً حاجة الكثيرات لأستخدام الماسكات الطينية مثل شركة لوريال التي اصدرت عدة أصدرات من الماسكات الطينية والتي تعالج كل منها مشكلة معينة في البشرة   .Pure Clay Detox Maskاخترت منها  قناع الطين النقي المنظف

بحسب لوريال فأن هذا القناع  يصفي وينظف ويعطي نظارة على البشرة  وينعمها كما يعالج البشرة الباهتة والمجهدة للكشف عن بشرة نقية ومتألقة ومفعمة بالحيوية ، اذ يحتوي على الفحم الاسود الذي يساعد على التخلص من الاوساخ والرؤوس السوداء العالقة بالبشرة فيعمل الطين ا والفحم  كالمغناطيس لتنظيف المسام  والتقاط الشوائب العميقة (مثل الأوساخ والدهون

:طريقة الاستخدام

من خلال تجربتي للقناع وجدت أنه ينضف البشرة بعمق وينعشها ويشدها وشعرت بأن طبقة الخلايا الميتة قد أزيلت. في بداية الاستخدام ستشعرين بحرقة بسيطة في البشرة بسبب الاملاح والمعادن الموجودة فيه مثل أغلب  الماسكات الطينية. بعد ذلك سيزول شعور الحرقة ويبدأ الماسك بشد البشرة وستتمتعين بعدها بالشعور بالانتعاش. تأثيره على البشره يشبه الى حد كبير تأثير طين البحر الميت على البشرة, شخصياً لا أعاني من الرؤوس السوداء لذلك لا يمكنني ملاحظة تأثير هذا الماسك على الرؤوس السوداء. يناسب ذوات البشرة الدهنية والمختلطة أما ذوات البشرة الجافة والحساسة فلا تناسبهن الماسكات الطينية بشكل عام

للماسك رائحة اصطناعية قوية بعض الشيء. وبالنسبة لي لا أفضل العطور في مستحضرات التجميل والعناية اجمالاً  فالعطور لا تفيد البشرة في شيء وتسبب تهيج ل لجميع أنواع البشرة.

 

 

 

Views All Time
Views All Time
Views Today
Views Today

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *